Een interview met Glen Ragasa!

Glen, wie ben je en wat doe je allemaal?

Ik ben Glen, 33 jaar, en ik kom uit Amsterdam (met Filipijnse roots). Ik zou mezelf omschrijven als een visionair en een harde werker. Naast mijn werk bij USC ben ik ook Uber-rijder, en ik houd erg van fotografie en het editen van video’s. Verder lees ik graag boeken en spendeer ik mijn tijd aan mijn drie peetkinderen en vele neefjes/nichtjes 😊.

Glen Ragasa, trainer bij USC

Hoe ben je de fitness ingerold?

Oe, dan moeten we even terug in de tijd… In mijn jeugd deed ik veel verschillende sporten, zoals taekwondo, boksen, basketbal, jeet kun do en dansen. Ik heb zelfs twee jaar mijn eigen dansstudio gehad! Om deze sporten te kunnen beoefenen, hielp fitnessen mij om het beste uit mijn lichaam te halen. Sinds mijn eerste aanraking met gewichten heb ik er wel een soort haat-liefdesrelatie mee. Soms waren ze mijn beste vriend, maar soms ook echt niet!

Jouw sportcarrière in highs en lows.

Mijn hoogtepunt is het boksen op een late leeftijd (31 jaar). Dit was een benefietbokswedstrijd georganiseerd door The Big Lab. 12 weken lang was het intensief trainen om vervolgens 3x 1,5 minuut (veel beter dan 1,5 meter) te strijden in de ring.

Mijn dieptepunt vond plaats tijdens een Olympische gewichthefoefening (Clean & Jerk), toen mijn schouder uit de kom schoot. Daar heb ik nog altijd last van.

Hoe ben je eigenlijk bij Amstelcampus terecht gekomen?

Heel simpel! Er kwam een vacature vrij en daarop heb ik toen gereageerd.

Wat doe je bij ons?

Sporters met kennis voeden en het verzorgen van groepslessen (de HIIT-training en het buikspierkwartier). Maar mijn primaire doel is om collega’s te irriteren😉.

Waar haal jij voldoening uit op je werk?

Ik vind mijn werk superleuk! Elke dag is een nieuw avontuur. Ik haal mijn voldoening uit klanten die op weg zijn naar het behalen van hun doelen. Ik vind het tof om te zien als mensen groeien. Een voorbeeld hiervan is een klant die graag de muscle up wilde leren. Velen (waaronder ik) willen de snelste route ernaartoe – wat logisch is. Maar dit gaat ten koste van de muscle up-techniek. Dus ik leerde de klant stapvoets de route naar de muscle up, en ja hoor! De klant vloog nog sneller dan de KLM de lucht in!

Hoe motiveer je jezelf?

Door mezelf doelen op te stellen. Ik werk geleidelijk van doel tot doel en ik loop nooit naast mijn schoenen.

In de zomer van 2019 haalde ik mijn doel: 100kg bankdrukken. In het begin van dat jaar was van alle powerliftoefeningen, het bankdrukken mijn zwakste. Toen drukte ik nog 90kg en ik wilde altijd al een keer de 100 halen. En door een goed ontwikkeld trainingsschema is het mij na een half jaar gelukt!

Wat is je sterkste eigenschap? En je zwakste…😉

Mijn sterkte eigenschap is mijn positieve mindset. Mijn zwakke eigenschap zijn mijn kuiten. Iemand tips voor grotere kuiten?

Heb je nog een boodschap voor onze sporters?

Niets is onhaalbaar, zolang je mindset op de juiste plek zit.