Soort: Fitness, Passe-partout

Groepsfitness

Met je USC-fitnessabonnement volg je honderden lessen in de week: zumba, synrgy, spinning, pilates, BBB en veel meer. Bij 4 USC-vestigingen in Amsterdam!

Rooster

Kies een locatie Rooster Groepsfitness
  • Deze week

Week 24

Welk abonnement heb je nodig?

Reserveer alle lesjes met je
FITNESSABONNEMENT
of PASSE-PARTOUTABONNEMENT.

 

Alle groepsfitnesslessen

Abs, barre workout, BBB, body power, body weight training, bootcamp, boxercise, calisthenics, combat, core power, essentrics, fat attack, fitness circuit, high intensity workout, HIIT, indoor circuittraining, in/outdoor fitness, kick & shape, kinesis, open barbell training, pilates, spinning, steps, synrgy (xl), total body workout, yoga basic, zumba.

Reserveren 

  • Reserveren is verplicht voor ieder bezoek aan USC.
  • Reserveer je tijdslot via het rooster hierboven.
  • Reserveer je tijdslot voor fitness via het rooster op de fitnesspagina.
  • Lees alle reserveringsregels en aanvullende huisregels goed door voor je naar USC komt! Alleen zo houden we het samen veilig en verantwoord.

Annuleren

Gereserveerd, maar je kunt toch niet? Maak plek voor een ander!
Annuleer je reservering

De groepslessen: uitleg

Abs

Train je buikspieren en core stabiliteit in een afwisselende 15 minuten workout.

Barre workout

Ballet barre training is de nieuwste fitnesstrend. In de barre workout krijg je een combinatie van ballet, pilates en yoga op eigentijdse muziek in een energieke en ontspannen setting.

BBB

BBB staat voor: buik, billen en benen. Je les bestaat uit een korte warming-up gevolgd door diverse oefeningen waarbij de nadruk ligt op bovengenoemde spiergroepen. 

Body power

Dit is een groepshaltertraining op muziek. Je doet geen pasjes en dansjes, wel eenvoudige en doeltreffende oefeningen m.b.v. halters en dumbbells. Je traint je hele lichaam op spieruithoudingsvermogen. 

Body weight training

Wil je weten wat een pull-up of een inverted row is en hoe je deze op de correcte manier uitvoert? Dan is dit de juiste les! In deze circuitles worden voornamelijk lichaamsgewichtoefeningen gedaan, soms met hulpmiddelen als fitnesselastieken om de weerstand te verlagen of juist te verhogen. Ook gebruiken we kettlebells, bosuballen, steps en nog veel meer om je uit te blijven dagen.

Bootcamp

Een outdoor training, waarbij je stukken hardlopen afwisselt met allerlei kracht- en conditionele oefeningen. Lekker buiten spelen!

Boxercise

Tijdens Boxercise leer je van een erkende bokstrainer de basistechnieken van boksen, zoals voetenwerk en basisstoten. Deze technieken worden in tweetallen geoefend, bokshandschoenen en pads worden hiervoor gebruikt. Tussendoor krijg je drills van de instructeur, intensieve oefeningen voor je conditie. Vechtsportachtergrond is niet vereist.

Calisthenics

Wil jij een handstand, muscle up, human flag, front en back lever kunnen? Dit is je kans om de zwaartekracht te trotseren. Daag jezelf uit en verleg je grens in deze intensieve lichaamsgewichttraining. Ook als 9-weekse cursus op het Universum.

Combat 

In deze les train je je hele lichaam waarbij je diverse stoot- en traptechnieken tegen de bokszak maakt op opzwepende muziek. Leef je uit en word fitter en sterker. Je hoeft geen vechtsportachtergrond te hebben om mee te kunnen doen.

Core power

Core power is een uniek trainingsprogramma, waarin kracht, conditie en coördinatie zijn verwerkt in één effectieve workout! Je doet ‘functionele krachttraining’ met oefeningen waarbij meerdere spiergroepen effectief samenwerken. Met Core power ga je ‘back to basics’: duwen, trekken, heffen, draaien, buigen en strekken. 

Essentrics

Bij Essentrics krijg je een effectieve toning workout op muziek. Dynamische stretches en vloeiende bewegingen geven je snel sterke, slanke en flexibele spieren. Je krijgt een slanker silhouet, meer flexibiliteit en een betere houding. En dat zonder gewichten en ingewikkelde pasjes.

Fat attack 

Dit is een les waarbij de intensiteit hoog ligt. Cardio- en krachtoefeningen wisselen elkaar af. Op het ene moment ben je op laag tempo met zware gewichten bezig om vervolgens op hoog tempo een lichtere oefening te doen. Tijdens de les kunnen diverse middelen gebruikt worden, zoals kickbags, steps, touwen, kettlebells. De oefeningen blijven eenvoudig zodat iedereen kan meedoen. Non stop beuken en zweten gegarandeerd!

Fitness circuit

High intensity workout

Een intensieve cardiotraining met opzwepende muziek, veel high impact (= lekker springen!) en body weight oefeningen. Geen ingewikkelde pasjes, wel flink zweten! Je werkt aan je algehele conditie, een strakker lichaam en een zeer voldaan gevoel. Wat wil je nog meer?

HIIT

High Intensity Interval Training (HIIT) varieert korte periodes van intensieve inspanning met korte herstelmomenten. Je traint in 30 minuten je algehele conditie, maar ook kracht en snelheid, gebruikmakend van eenvoudige materialen of lichaamsgewicht.

Indoor circuittraining

Dit is een circuittraining waarbij alle aanwezige materialen worden ingezet. Je loopt en springt veel in deze training, waarvan je de intensiteit grotendeels zelf bepaalt. Een lekkere zware training waarin het gehele lichaam aan bod komt, zowel qua kracht als conditie. 

In/outdoor fitness

Lekker buiten spelen? Dan is outdoor fitness iets voor jou. Prawler, trekkerbanden, voorhamer en touw zijn de materialen waarmee je aan de slag gaat. De training gaat bijna altijd door: bij gladheid en onweer wijken we uit naar binnen.

Kick & shape

In deze les train je je hele lichaam o.a. met technieken uit het (kick-)boksen. Je werkt aan trap- en stoottechnieken, kracht en conditie. Je hoeft geen vechtsportachtergrond te hebben om mee te kunnen doen. Voor deze les heb je bokshandschoenen nodig. Deze kan je lenen bij de receptie.

Kinesis

Kinesis is een trainingsmethode waarbij de bewegingen die je maakt ongedwongen en natuurlijk aanvoelen dankzij de Kinesis-apparatuur die je ondersteunt. Je wordt bewust van je bewegingen, neemt een juiste houding aan en zorgt voor een perfect evenwicht tussen lichaam en geest. Alleen bij ClubWest is een Kinesisruimte! Je kunt bij ClubWest zelfstandig gebruik maken van deze ruimte of in groepsverband, onder begeleiding van een instructeur.

Open barbell training

Power liften en/of olympisch gewichtheffen onder begeleiding? Kom naar de open barbell training op het ASC, en Universum. Reserveer in het rooster hierboven en meld je bij de trainer. Check ook onze cursussen gewichtheffen en powerliften voor beginners en gevorderden.

Pilates

Je sleutelwoorden bij Pilates zijn lichaamshouding en -controle, souplesse, ademhaling en bewustzijn. Bij Pilates doe je grondoefeningen die alle houdingsspieren in het lichaam aanspreken, met name de buik- en rugspieren. Je doet de oefeningen langzaam, vloeiend en in samenwerking met de ademhaling. Je concentreert je op het zorgvuldig en nauwkeurig doen van de oefeningen, niet op het aantal herhalingen, verzuren en afzien. Het resultaat is een betere houding en een soepeler lichaam.

Spinning

Dit is een workout op een spinningfiets onder begeleiding van een instructeur. Tijdens de ‘fietstocht’ kun je de snelheid, weerstand en houding (zittend/staand) aanpassen. De stimulerende werking van de muziek kan hierbij net dat extra zetje geven. Je kunt op elk moment zelf de intensiteit bepalen die bij je past.

Step basic

Je leert de basis stepspasjes tijdens deze les. Je leert een simpele choreografie aan die je herhaalt tijdens de les. Geschikt voor beginners.

Steps

Een energieke cardio les met een step! Je leert een choreografie aan, waarbij de bewegingen op, over en rondom de step worden gemaakt.  Enthousiaste instructeurs en pittige muziek zorgen ervoor dat je extra gemotiveerd raakt voor een intensieve workout!

Synrgy (XL)

Synrgy is een groot rood apparaat, met stangen, touwen, toeters en bellen. Je kunt er meerdere keren per dag groepstrainingen volgen van 30 minuten, of van 45 minuten als je voor een Synrgy XL kiest. Je wordt moe. Zeker. Je doet een high intensity interval training in circuitvorm met hoge fun factor en veel afwisseling. Op Amstelcampus en Universum.

Total body workout

De naam zegt het al: je traint tijdens deze les je total body. Je kan van alles verwachten: van aerobics tot halteroefeningen, high impact tot aan verzuring to the max. Je werkt aan je algehele conditie, zowel cardio als spieruithoudingsvermogen. Oefeningen voor alle spiergroepen kunnen aan bod komen: rug, armen, buik, schouders, borst en benen.

Yoga basic

De naam zegt het eigenlijk al, een basis les yoga. En dus voor iedereen toegankelijk. Dit is overigens wel de enige yogales waar je met jouw fitnessabonnement aan kunt deelnemen. Wil je meer de diepte in, dan kun je een yogacursus volgen van 9 weken of een yoga-abonnement nemen bij ClubWest.

Zumba

Zumba is een combinatie van fitness en dansbewegingen op wereld- en Latinmuziek, zoals salsa, merengue, reggaeton, soca, bellydance, cumbia, calypso, flamenco, hip hop enzovoort. Hou je van dansen, swingende muziek én lekker zweten? Dan is zumba jouw workout. Feestgevoel verzekerd.

Vergelijk de lessen

Vergelijk de verschillende workouts (o.a. op intensiteit) in deze tabel.

USC Groepsfitness matrix februari 2020

Neem een proefabo!

Inschrijven

Fitnessabonnementen
Volg alle groepslessen en train in de gym met een fitnessabonnement.

Passe-partoutabonnementen
Volg alle groepslessen en nog veel meer met een passe-partoutabonnement.

 

Locaties

Sportcentrum Universum
Science Park 306
1098 XH Amsterdam
(020) 525 89 55

Route plannen via Google Maps


ClubWest
Dr. Meurerlaan 10
1067 SM Amsterdam Osdorp
(020) 525 89 09

Route plannen via Google Maps


Amstelcampus sport & fitness
Tweede Boerhaavestraat 10 (ingang Wibautstraat)
1091 AN Amsterdam
(020) 525 80 75

Route plannen via Google Maps


ASC
Meibergdreef 27
1105 AZ Amsterdam
(020) 566 32 23

Route plannen via Google Maps


CREA
Nieuwe Achtergracht 170
1018 WV Amsterdam
(020) 525 1414


Toon op kaart

Categorie-indeling

Prijscategorieën beknopt volledige indeling

Cat. I Studenten UvA en HvA, overige WO-studenten
Cat. II Medewerkers UvA/HvA, alumni HvA, AUV-leden UvA, overige HBO-studenten.
Cat. III Particulieren